JoiN Me HeRe..

Saturday, May 7, 2011

AIRMATA IBU...

Selamat Hari Ibu Semua..
Jom kita pakat2 telefon mak ayah di kampung,kalau dapat jumpa terus lagi bagus kan.Meh sama2 kita doakan mereka...

Semoga mak sentiasa berbahagia dengan hidupnya sekarang.Biarlah dia menikmati sedikit kelapangan di usia tuanya.Kalau dulu susah payah mak dan ayah besarkan kami,sekarang tak sanggup lagi tengok air matanya tumpah selalu.

dah 5 tahun aku jadi milik orang,masih ingat lagi air mata mak keluar mencurah-curah sewaktu kali pertama aku melangkah keluar dari rumah untuk ke rumah suami.Sebak hatinya melihat anak gadisnya pergi.Kalau dulu akulah yang akan tolong mak masak,kemas rumah,jaga mak bila dia masuk ward,jadi teman untuk ke mana2,tapi bila dah dimiliki ni semua tu hanya tinggal kenangan.Mungkin sekali sekala saja dapat ulangi rutin tu,tapi aku tetap bersyukur masih dapat menikmati lagi saat2 tu bersamanya.

Moga aku masih diberi masa yang panjang untuk tetap bersama mak.Di usia macam ni pun aku masih belum puas bercakap dengannya.Tak kira sedih ke gembira ke aku tetap nak berkongsi dengan mak.Kalau aku sedih,mak pun akan turut sedih dan kadang2 dia pun akan menangis sama.Dulu masa kecik2,kadang2 aku tak berapa faham sebab apa mak menangis.Sekarang bila dah besar,aku rasa macam nak bayar balik semua tangisan dia dulu dengan kasih sayang kami adik beradik..

Lagu ni untuk mak ya..Sayangggg Mak..

1 comment:

  1. selamat hari ibu diucapkan :)

    http://sumimasen-minasan.blogspot.com/

    ReplyDelete