JoiN Me HeRe..

Saturday, April 23, 2011

Pendamping Siang Malam..

Amboi tajuk..sue baharom ada saka ke main pendamping segala ni?aduh..ok2 pergi ke muqadimah dulu..slow2.Hari ni bangun pagi jadi tak keruan sebab kedua-dua alat bantuan penglihatan (cermin mata daa..) entah ke mana.Aku cukup sensitif kalau speck aku hilang,apa tak boleh buat,melainkan kena cari dulu sampai dapat...

Huhh!..dah jumpa baru rasa lega.kalau tak..rela tidur sepanjang hari daripada teraba-raba masa nak masak,kemas rumah dan lain2 (nk pegang pc pun tak dapat tau).Ok2..sebelum tu nak tanya kenapa pulak cerita ni jadi topik kat blog aku yang masih muda ni?sebabnya aku masih mahu bersyukur dengan nikmat penglihatan yang Allah bagi ni.Walaupun penglihatanku telah diragut sedikit seawal usiaku 11 tahun lagi aku tetap berterima kasih padaNya sebab di zaman yang moden lagi canggih ni aku tetap boleh melihat macam orang lain.Speck dan contact lens kan ada..itulah sebenarnya pendamping siang dan malamku (tapi masa tidur takde la pakai).sebenarnya tak ramai yang tahu aku ni rabun hik2..sebab masa kat luar aku pakai contact lens..baek punya cover!

Semua nilah yang sentiasa membantuku menjalani kehidupan hari2.Dari pelbagai bentuk,saiz dan warna,semuanya aku pakai tanpa jemu2.Tapi aku ada juga menyimpan keinginan ingin mengembalikan semula penglihatanku secara semulajadi dengan membuat pembedahan 'lasik'.Kosnya memang agak tinggi tapi aku percaya pada rezeki tuhan,sekarang aku mahu tangguhkan dulu sebab kekadang aku rasa masalah rabun ni perkara kecil je sebenarnya.Tak membebankan sangat pun..

No comments:

Post a Comment