JoiN Me HeRe..

Friday, April 15, 2011

Masak Memasak..



Setiap hari masa yang berlalu rasa terlampau pantas.Jam berdetik tak pernah berhenti,meninggalkan hari semalam sebagai sejarah,hari esok sebagai masa depan.Kadang-kadang sibuk,kadang-kadang macam tak ada apa nak buat sangat.Yang pastinya aku tak suka membiarkan diri tidak melakukan apa2,mesti kena buat sesuatu yang aku suka.

dan sebagaimana tajuk di atas,memang masak memasaklah hobi masa lapangku.Suka masak,suka makan dan suka tengok orang makan hasil air tangan sendiri.Sebenarnya aku tak pandai masak tapi kerana minat aku sentiasa mendapatkan resepi2 yang ada,belajar dari orang berpengalaman dan mencipta sendiri resepi baru.Memang rasa puas bila dapat buat apa yang kita suka ni.dan teramatlah bahagia bila tengok orang-orang tersayang begitu asyik makan masakan kita.Satu perasaan yang sukar nak dijelaskan.Secara tak langsung,rasa inilah yang buat fikiran jadi tenang seketika..

Di usia 11 tahun lagi aku sudah ke dapur memasak untuk keluarga.Ingat lagi masa umurku mencecah 14 tahun aku sudah mengambil alih sepenuhnya tempat kakak keduaku menguruskan rumah seperti memasak,membasuh baju,mengemas rumah dan menjaga adik.Sebab kakak,emak dan ayah keluar bekerja masa tu,jadi kerja2 rumah nak harapkan siapa lagi kan?Yang pastinya hobi ini bukanlah untuk menunjuk-nunjuk,sekadar untuk berkongsi antara satu sama lain..


No comments:

Post a Comment